Szervezetek

VITÁN-felül Nemesvitáért Közhasznú Alapítvány
VITÁN-felül Nemesvitáért Közhasznú Alapítvány

Nemesvita község lakói élet és munkakörülményeinek javítását szolgáló tevékenység folytatása.

 

 

 

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft
GYERMEKMOSOLY NAGYCSALÁDOS EGYESÜLET
GYERMEKMOSOLY NAGYCSALÁDOS EGYESÜLET

 „A Gyermekmosoly Nagycsaládos Egyesület azért tevékenykedik, hogy az emberek félelem nélküli világban, békében, biztonságban éljenek, és a családok értékeik átadásával és közösségi kapcsolataik révén a társadalom elismert, és aktív résztvevői legyenek.”

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft
Martfű Városi Szabadidős Kör
Martfű Városi Szabadidős Kör

Bővebb információ :  http://martfuszabadido.hu/

Mivel igény merült fel az ifjúság részéről a tartalmas szórakozásra, a szabadidő szervezett körülmények között való hasznos eltöltésére, lelkes fiatalok

Szőke Ferenc vezetésével megalapították a Martfű Városi Ifjúsági Szabadidős Kört 1990. október 3-án.

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft
Somogysámsonért Egyesület
Somogysámsonért Egyesület

A Somogysámsonért Egyesület célja,hogy segítse a helyi közösség kultúrájának,hagyományainak megőrzését.Támogatja a közösségi lét fenntartását,fejlesztését.A gyermekközösségek felzárkóztatásában, ismeretek átadásában, gyermektáborok szervezésével közreműködik.

 

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft
Bakonyfly Mentő és Kutató Egyesület
Bakonyfly Mentő és Kutató Egyesület

Tisztelt Látogató!

Egyesületünk megalakulását azzal indokoljuk, hogy a csodálatosan szép Bakonyt ne csak a helyiek látogathassák. Riasztás esetén,  a természet érintetlenségével, légi felderítéssel kutatjuk fel a bajbajutottakat. Mindezek mellett részt veszünk kutató-felderítő keresésekben is.

Kinek ajánljuk szolgáltatásainkat?

- Katasztrófavédelem

- Tűzoltóság

- Rendőrség

- Erdészetek

- Vadászok

- MVH

- Magánszemélyek

 

 

 

 

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft
Viktória Alapítvány a központi idegrendszer sérült gyermekekért
Viktória Alapítvány a központi idegrendszer sérült gyermekekért

A VIKTÓRIA ALAPÍTVÁNY – a központi idegrendszer sérült gyermekekért  -  azért jött létre miután

két sportoló szülő gyermekeként Viktória 2005-ben egy fejlődési rendellenességgel – corpus callosum agenesia- val született. Zavartalan terhességből 38. hétre természetes úton ,minden komplikáció nélkül, második gyermekként született.

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft
Rózsa - Borka Alapítvány
Rózsa - Borka Alapítvány

A Rózsa Borka Alapítvány a magyarországi óvodapedagógus-képzést támogató civil szervezet. (Az alapító okiratban még helyesen megadott neve egy cégbejegyzési hiba miatt több hivatalos helyen Rózsa-Borka Alapítvány formában szerepel.)

Alapítása, tevékenysége, önkéntes munkatársai

Az Alapítványt 1990-ben hozta létre Rózsa György és két fia, Rózsa Gábor és Mihály, Rózsa Györgyné Robitsek Borbála (1920–1967) óvónő emlékére, aki a második világháború utáni első szakképzett óvodapedagógus-nemzedék tagja, mások mellett Bélaváry Burchard Erzsébet és Mérei Ferenc tanítványa volt.

Az Alapítvány 1992 óta évente versenyt rendez Budapesten a magyarországi óvópedagógus-képző intézmények által delegált végzős hallgatók (intézményenként 1-1) számára, amelyen egy aktuális szakmai kérdés esszéformában, helyszínen történő kidolgozását kapják feladatul. A jeligés versenydolgozatokat szakmai zsűri értékeli. A verseny díjazottjai diplomaosztó ünnepségük keretében az Alapítvány képviselőjétől, illetve a névadó jelenlévő családtagjától oklevelet és pénzjutalmat kapnak; az összes többi résztvevő az Alapítvány emléklapját és ajándékkönyvét veheti át ugyancsak oktatási intézménye záróünnepélyén. Az elmúlt közel 3 évtized során a különböző neveken és szervezeti formákban működő főiskolákon, egyetemi karokon Baján, Budapesten, Esztergomban, Hajdúböszörményben, Kaposváron, Kecskeméten, Nyíregyházán, Sárospatakon, Sopronban, Szarvason, Szegeden, Szekszárdon, Vácott, illetve Zsámbékon történt díjátadás (egyes intézményeknél többször is). 2020 tavaszán a verseny megrendezésére a versenyfelhívás közzététele ellenére – közismert okok miatt – nem volt lehetőség; a jelenlegi tanévben, 2021 májusára a kuratórium „home office” jellegű megoldást tervez.

A jelenlegi kuratórium (önkéntes, társadalmi munkában tevékenykedő) tagjai: Bakonyi Anna pedagógiai szakértő, nyugalmazott főiskolai docens, Benyusné Szász Mónika óvónő (az Alapítvány első kiírásának egyik nyertese), Bíró Gyula iskolaigazgató, főiskolai mestertanár (ugyancsak az Alapítvány egy korábbi versenyének nyertese), Egyed Zsuzsanna óvodavezető, pedagógiai szakértő, Körmöci Katalin főszerkesztő, ny. főiskolai kari oktató és Villányi Györgyné főszerkesztő, c. főiskolai docens. Az alapítvány képviselője Rózsa Gábor. (A két másik alapító, Rózsa György 2005-ben, Rózsa Mihály 2017-ben elhunyt).

Az Alapítvány versenyének eddigi évenkénti témakiírásai

1992: Család, óvoda, óvónő; Elképzelések a pályakezdésről; 1993: Szabadság, fegyelem, irányítás az óvodában; 1994: A család éve; 1995: Éveim az óvóképzőben; 1996: Másság, különbözőség, összetartás; 1997: Az olvasóvá nevelés kezdete az óvodában; 1998: A család felkészítő szerepe az élet problémáinak megoldására; 1999: Szabadság a nevelésben; 2000: Hivatás vagy foglalkozás? Szakmai értékeim a főiskoláról; 2001: A 21. század óvodája és óvodapedagógusa; 2002: A pedagógusi hivatás jelene és jövője; 2003: Sajátos nevelési helyzetű gyermekek; 2004: Differenciáló pedagógia az óvodában; 2005: Hogyan valósulnak meg az óvodai nevelés feladatai az óvodai játéktevékenységben vagy az anyanyelvi nevelés területén?; 2006: Udvari tevékenység, játéktevékenység az udvaron; 2007: Az alternatív pedagógiai irányzatok megjelenése az óvodákban; 2008: A szabadon választott játék szerepe az óvodás gyermek fejlődésében; 2009: A „jó óvodapedagógus” 2009-ben; 2010: Környezettudatos nevelés az óvodában; 2011: Az óvodapedagógusok szerepe, felelőssége a tehetségígéretek felismerésében és a tehetséggondozásban; 2012: Egészséges életmódra nevelés az óvodában; 2013: Iskolaérettség; 2014: A művészetek szerepe, a művészeti nevelés az óvodában; 2015: Az óvodáskori játék és tanulás jelentősége, összefüggései; hasonlóságok és különbségek; 2016: A 21. század gyermekei az óvodában – Más-e a digitális nemzedék?; 2017: Az érzelmi nevelés jelentősége és lehetőségei az óvodai nevelésben; 2018: Az érzelmi nevelés helye, szerepe és gyakorlata az óvodás gyermek személyiségfejlesztésében. Módszerek, eszközök, megoldások, lehetőségek, a család, a kapcsolatok, a szociokulturális környezet figyelembe vételével; 2019: Az óvodapedagógus és a család együttműködésének alakítása a differenciált bánásmód tükrében.

Tovább az adatlapra
Eddig összegyűlt0 Ft